Понеділок, 20.11.2017, 08:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Артемівської райдержадміністрації

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

психологам та логопедам


     

 

Про  стан, проблеми та основні  завдання
діяльності психологічної служби на
2011/2012 навчальний рік

 

Матеріали для врахування при організації та плануванні діяльності.

Методичні рекомендації на лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 22.07.2011 №1/9-562 « Про стан, проблеми та основні завдання діяльності психологічної служби на 2011-2012 навчальний рік».( Додаток)

Звернути увагу на напрямки діяльності практичного психолога дошкільного навчального закладу. Діяльність практичного психолога в умовах ДНЗ повинна розглядатися виключно у співпраці з логопедом, вихователями, батьками. Основний акцент діяльності доцільно зробити на роботі з батьками. Спеціалістам служби необхідно навчити батьків співвідносити новоутворення дитячого віку з віковими і психологічними нормами, розпізнавати емоційні прояви у дитини, відпрацьовувати стилі реагування на такі прояви і поведінку, сформувати у батьків відповідальне ставлення до виконання батьківських обов’язків. Окремо приділяти увагу на дітей з порушеннями поведінки. Психологи повинні вивчити особливості психіки таких дітей та надати поради педагогам рекомендації щодо зміни видів діяльності під час навчального процесу.

         Враховуючі низькі показники забезпечення фахівцями психологічної служби використовувати можливості освітнього округу ( мобільні групи).

         Переважна більшість видів роботи практичних психологів і соціальних педагогів має відбуватись у спеціально обладнаних приміщеннях згідно з Положенням про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів (наказ МОН України від 19.10.2001 р. № 691). Необхідно належним чином обладнати кабінет, згідно з Положенням.

Крім Положення про психологічну службу, діяльність практичних психологів регламентована листом МОН України "Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України" від 27.08.2000 року №1/9-352.

 

Основні  завдання психологічної служби системи освіти України на 2011/2012 навчальний рік полягають у:
 
сприянні повноцінному розвитку особистості вихованців, учнів,  на кожному віковому етапі, створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
забезпеченні індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку вихованців, учнів, студентів.

Практичний психолог навчального закладу повинен сконцентрувати основну діяльність на: вивченні рівня готовності дитини до шкільного навчання, адаптації до нових умов навчання (1-й, 5-й класи); характерологічних особливостей дітей підліткового віку (7-8 клас); підготовки до профільного навчання (8-9-11класи).

Зростання кількості дітей з девіантною поведінкою вимагає посилити роботу з такими дітьми, запроваджувати нові форми роботи.

Використовувати перевірені методики для вивчення рівня готовності дитини до шкільного навчання, які відповідають вимогам психодіагностики, віку дитини.

Створити тестобанк рекомендованих методик для роботи з дітьми та дорослими. Але враховувати, що нагромадження і використання діагностичних методик (тестів, анкет), не сприяє ефективності діяльності.

Психологічний супровід системи інклюзивної освіти

Співпраця з районною ПМПК в плані своєчасного виявлення, визначення особливостей психофізичного розвитку дитини, її можливостей та потреб; формулювання рекомендацій педагогам, доручення до розробки індивідуального навчального плану; співпраця з батьками, надання фахових консультацій.

Профілактика  та  подолання  явищ  жорстокості, насильства, злочинності,  правопорушень, вживання алкогольних і наркотичних речовин

Одним із дієвих способів встановлення безпечного, комфортного середовища у навчальному закладі, вирішення учнівських конфліктів є впровадження програм примирення серед однолітків. Програми примирення (кола цінностей, медіації) довели свою високу ефективність і позитивний виховний вплив. Головна перевага вказаних програм це формування відповідальності людини і громади за власну поведінку і поведінку інших, готовність прийти на допомогу, розв’язати конфлікт. Вивчити кращий досвід щодо впровадження програм примирення з його подальшим поширенням.

Вдосконалення роботи з дітьми трудових мігрантів

 

У наступному навчальному році Міністерство  рекомендує спеціалістам психологічної служби :

проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо можливих наслідків несвоєчасної підтримки дитини у нових життєвих обставинах за тимчасової відсутності батьків (одного з них), необхідності спільної підготовчої роботи до від’їзду, важливість та оптимальні шляхи підтримання контакту під час відсутності та можливість отримання психологічної підтримки після повернення;

проводити психологічну роботу з батьками для формування відповідального батьківства, усвідомлення своєї ролі у розвитку та становленні особистості дитини;

налагодити схеми співпраці працівників освіти з батьками, особами, які тимчасово замінюють батьків, з соціальними службами, службами у справах дітей, неурядовими організаціями з проблем дітей трудових мігрантів;

 проводити соціально-педагогічну та психологічну роботу з тимчасовими опікунами та дітьми для вчасного діагностування проблем розвитку дитини та взаємодії з соціальним оточенням та конструктивного їх вирішення;

акцентувати увагу тимчасових опікунів на значенні освіти для подальшого розвитку та становлення особистості дитини, необхідності забезпечення не лише фізіологічних потреб, а і інших потреб виховання та розвитку дитини;

проводити превентивну діяльність з метою уникнення небажаних змін у системі ціннісних орієнтацій дітей;

тимчасовим опікунам  і педагогічним працівникам відстежувати дозвілля дітей з метою попередження потрапляння дітей в залежності, злочинні угруповання, асоціальні проблеми, по можливості забезпечувати участь дітей в гуртках, клубах, волонтерських рухах та інших соціально прийнятних формах дозвілля.

Підвищення фахової компетентності спеціалістів служби

Одним з важливих механізмів підвищення фахової компетентності і кваліфікації є атестація спеціалістів психологічної служби. Атестація працівників психологічної служби системи освіти у 2011-2012 навчальному році буде відбуватись згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників (наказ Міністерства освіти і науки від 06.10.2010 № 930, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року за № 1255/18550).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930